Leusden,
31
oktober
2017
|
09:00
Europe/Amsterdam

Van Halem trouw aan MAN

  • TGS 49.500 10x8 versterkt de vloot

Handels- en transportbedrijf Van Halem uit Hendrik Ido Ambacht mag worden gerekend tot de routiniers in het vervoer van zand en grind in Zuid Holland. Het bedrijf bestaat al decennia lang en is vrijwel al die tijd een trouwe klant van MAN geweest. De nieuwe MAN TGS vijfasser werd geleverd door Van Leeuwen Truckservice.

Logisch dus dat nu de vloot moest worden uitgebreid met een nieuwe, veelzijdige en robuuste kipper, MAN tot de mogelijkheden behoorde voor het flexibele bedrijf. "De sterke aandrijflijn, het motorvermogen, de ruime cabine en het bedieningsgemak zijn voor ons aanleiding geweest om wederom voor MAN te kiezen", aldus Theo van Halem, die gepokt en gemazeld is in de kipperwereld. "Daarbij zijn moderne trucks als deze ook nog eens erg stil."

Druk bezet
Van Halem verwacht dat deze nieuwe truck, waarvoor ook een nieuwe chauffeur werd aangenomen, een druk bezette agenda krijgt. "Dat wil zeggen dat er op jaarbasis een kleine 60.000 kilometer mee gereden gaat worden. Meest zwaar beladen kilometers met grond, zand en grind bedoeld voor de wegenbouw", legt Van Halem uit. Hoewel dealer Van Leeuwen Truckservice zich niet ver van de vestiging van Van Halem bevindt, zal het toch nog passen en meten worden om tijd te vinden voor het onderhoud. "Daarbij scheelt het dat de nieuwste MAN's een wat langere onderhoudsinterval hebben. We doen veel onderhoud zelf, maar we kunnen niet zonder de dealer in onze nabijheid."

Oplossingsgericht
Wat Van Halem waardeert bij Van Leeuwen is de oplossingsgerichtheid. "Wij moeten door met dit werk, en dan is het van belang dat je een bedrijf achter je hebt dat meedenkt. We zijn heel praktisch en doortastend. Dat heeft ervoor gezorgd dat dit bedrijf al van generatie op generatie een rol van betekenis heeft kunnen spelen in het kippervervoer hier in de regio." De geschiedenis van Van Halem, dat hiermee de tiende MAN truck heeft aangeschaft, gaat terug tot in de kolentijd. Daarbij duurde het tot de jaren zeventig eer MAN in beeld kwam als truckmerk. "We kozen destijds voor MAN vanwege het hoge laadvermogen. Daardoor konden wij meer kolen meenemen. Nu hebben we aan deze MAN een betrouwbare kipper, die niet te ingewikkeld is gebouwd en die daardoor robuust is. Voor ons werk is dat erg belangrijk. We moeten er altijd van op aan kunnen."