Leusden,
19
juli
2019
|
09:00
Europe/Amsterdam

Eerste MAN voor A. Van Velsen Transport B.V.

  • TGS 49.460 10x4 nieuw in betonmixervloot

Betontransportspecialist A. van Velsen Transport B.V. uit Stompwijk heeft onlangs zijn eerste MAN in gebruik genomen. Het gaat om een TGS 49.460 10x4 met meesturende achterste as. MAN is nieuw in het twintig eenheden tellende betonmixerwagenpark van A. van Velsen Transport B.V.

Het familiebedrijf van A. van Velsen Transport B.V. bestaat nu bijna 25 jaar. "We werken in veel gevallen nog voor klanten van het eerste uur. Het is belangrijk dat alle partijen die met ons samenwerken, weten waar ze aan toe zijn. Met verreweg de meeste van onze relaties werken we dus al heel lang samen. Op die manier is MAN ook in ons wagenpark gekomen. Ik ken een van hun account managers al lang, maar van een MAN kopen kwam het niet", legt Aad van Velsen uit. Toen het vaste merk waarmee hij zaken deed niet meer kon leveren, ging Van Velsen op zoek naar een goed alternatief, dat werd al snel een MAN. MAN heeft al meerdere van zulke voertuigen geleverd, MAN is een begrip, ook in de markt voor gebruikte voertuigen. Dat gaf voor mij de doorslag om voor MAN te kiezen."

Sales engineering

Al snel maakte Aad van Velsen kennis met de sales engineering van MAN. "Van Leeuwen Truckservice is een uitstekende dealer met verstand van zaken. Ik wilde voor een 10x4 versie natuurlijk een extra as hebben. MAN werkt daarvoor samen met Wierda Voertuig Techniek uit Joure. Dat is me erg goed bevallen. Hun organisatie, bedrijf en expertise vormen de perfecte aanvulling op wat MAN te bieden heeft." "De draaicirkel verbaasde me enorm. Veel korter dan ik had verwacht. De automaat werkt alsof hij traploos is. De chauffeur heeft een ruime cabine en krijgt een truck met een heel fijn rijgedrag."

16 kuub!

Maar daarmee was de nieuwe betonmixer van Van Velsen nog niet af. "Het bleek dat het chassis geschikt was voor een grotere trommel, zestien kuub in plaats van vijftien kuub waardoor er minder kans is op morsen tijdens het rijden vanaf de betonfabriek naar de bouwplaats", legt Van Velsen uit. Doordat de opbouw nu gelijk is met de achterkant van het truckchassis, is het voor de chauffeur een stuk eenvoudiger om het voertuig schoon te houden. Dat is voor de chauffeur een stuk makkelijker en het werkt bovendien veiliger. Ook dit werd in samenspraak gerealiseerd. "De chauffeur is er meer dan tevreden over. Hij is echt blij met zijn nieuwe MAN."