10
juni
2015
|
09:00
Europe/Amsterdam

Uitstraling op maat voor A. de Bruijn Giessenburg

A. De Bruijn Transport vierde in 2014 zijn vijftigjarig jubileum. In de loop der jaren zijn heel wat merken de revue gepasseerd. Zo reed het bedrijf ooit zelfs met Pegaso trucks, maar ook MAN kwam al eerder voor in de vloot. Het bedrijf werd opgericht door Arie de Bruijn, maar de huidige directie wordt gevormd door Adrie Hartkoorn en Arjan Weima. Hartkoorn: ‘’Vorig jaar besloten we tot investering in Euro-6 trucks met het oog op de milieuzones. In het containerwerk werd je gedwongen om na te denken over de toekomst door die zones. Dat leidde tot de aanschaf van twee trucks, waaronder onze eerste MAN sinds jaren. Nu, een jaar later, kunnen we stellen dat die MAN het uitstekend doet. De resultaten zijn bijzonder bevredigend en ook de chauffeur is erg in zijn nopjes met de truck. De aanschaf van de tweede MAN van het zelfde type is dan ook een logisch gevolg van de prestaties van de eerste MAN TGX Euro-6 trekker.’’



Uitstraling zeer belangrijk

De trucks van A. de Bruijn vallen op door hun uitstraling. De lichtblauwe metalliclak wordt afgewisseld met wit, in een goed gekozen verhouding. Opvallend aan de MAN-trucks van het bedrijf zijn de in kleur gespoten grille en de cabineruitjes. Ook de zonneklep is in kleur gespoten en deze is iets lager gemonteerd dan standaard. Dit zorgt voor een stoer uiterlijk. Arjan Weima: ‘’In ons werk proberen wij ons te onderscheiden in kwaliteit en dat willen we uitstralen met onze trucks. Wij hechten erg aan een uniforme en herkenbare uitstraling en daar hoort een lichtbak bij. Om die reden is de zonneklep iets verlaagd en dat geeft de XLX cabine een wat andere look. Alles bij elkaar zien de MAN trucks er indrukwekkend uit. Onze chauffeurs krijgen dan ook veel reacties en complimenten onderweg.’’ 



Slimme opties voor specifiek gebruik    

De trucks werden geleverd door MAN Trucks dealer Rosiervandenbosch uit Schelluinen. Adrie: ‘’Eén van de opties die zij ons aanraadden voor het containerwerk was de extra zware, 720 cc luchtcompressor. Voor het opzetten van containers wordt de luchtvering volledig afgelaten. Met deze zware compressor is de geladen combinatie sneller terug in rijstand, en dat werkt goed.’’ Verder werd de MAN voorzien van alles wat het leven van een chauffeur veraangenaamt. Dat betekent een ruime koelkast, goede audio en een uitstekende klimaatregeling. Een andere comfortverhogende noviteit is het ‘Idle speed driving’ systeem. Deze ‘File assistent’ maakt filerijden eenvoudig en comfortabel doordat de koppeling al bij 600 toeren gesloten wordt. Reuze comfortabel in de Rotterdamse files.



Top Torque

De nieuwe MAN TGX 18.440 is voorzien van de vernieuwde D26 krachtbron met 440 pk en 2100 Nm. Deze nieuwste uitvoering van de 12,4 liter motor is verder geoptimaliseerd, waardoor er nog meer bespaard wordt op brandstof en onderhoud. Nieuw is ook het TopTorque systeem waardoor er in de hoogste twee versnellingen 200 Nm extra koppel voorhanden is. Dat resulteert in meer souplesse, minder schakelen en een lager verbruik. Verder is de nieuwe TGX voorzien van de Tipmatic 2-versnellingsbak met Speedshift in de hoogste drie versnellingen. De optelsom van al deze vernieuwingen aan de MAN TGX zorgt er voor dat het brandstofverbruik van deze nieuwe MAN nog beter zal uitpakken.