05
maart
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

MAN TGL ideaal voor grote mobiele viswinkel

De lengte van een vrachtauto met aanhanger mag in Nederland maximaal 18,75 meter zijn. De TGL is slechts 8 meter lang en kan dus een aanhangwagen van 10,75 meter trekken. De Graaf legt uit: “Hoe korter de vrachtauto is, hoe langer mijn mobiele viswinkel kan zijn. En een langere verkoopwagen betekent meer etalageruimte en dus in potentie een hogere omzet.”

De Graaf heeft een tweede brandstoftank aan zijn nieuwe MAN laten aanbrengen. Daarmee komt de brandstofcapaciteit van de TGL uit op 400 liter. Hierdoor is de actieradius voldoende om de afstanden tussen de zeevishandel en de verkooplocaties te overbruggen zonder tussentijds te moeten tanken.



Krachtige concurrentie

Cees van der Wind, Sales Manager bij Roordink Bedrijfswagens, spreekt van een bijzondere combinatie waarvan het treingewicht 25 ton is. “De verkoopwagen is langer dan de TGL. Dankzij de sterke 250 pk zescilindermotor in de TGL gaat dat echter prima. Sterker nog: we hebben daarmee een krachtige voorsprong op de concurrentie. Dat is ook een van de redenen waarom De Graaf bij ons is gekomen.”



Duitse degelijkheid

De TGL maakt in de praktijk zijn beloften meer dan waar. “Hij rijdt fantastisch, zelfs in de sneeuw van de laatste tijd. De TGL is echt een toonbeeld van Duitse degelijkheid. Hij is van alle gemakken voorzien en we zijn er onwijs blij mee”, aldus De Graaf.