10
december
2013
|
09:24
Europe/Amsterdam

MAN Euro 6 is top voor distributeur Bode Scholten

Bode Scholten is gespecialiseerd in stukgoed- en palletverzendingen in de Benelux. Het bedrijf werkt nauw samen met TransMission. De nieuwe TGM’s zijn daarom in de rode kleurstelling met blauwe en witte belettering van deze partner geleverd.



Schoonst mogelijke voertuigen

“Drieënhalf jaar geleden hebben we de eerste MAN’s ingezet voor de distributie”, zegt Scholten. “We willen per se de schoonst mogelijke voertuigen. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is voor ons hoofdzaak. Daarin willen we koploper zijn. Dus is Euro 6 echt de enige optie.”

De eerste ervaringen met MAN smaakten naar meer en dat leidde tot de order voor twee nieuwe MAN TGM bakwagens. Scholten: “Met een onderhoudscontract, want ik ben ervan overtuigd dat dat de beste oplossing is. Onderhoudskosten zijn dan een vast gegeven en je weet dat het onderhoud goed en op tijd wordt uitgevoerd. Dat vind ik belangrijk.”



TLN Ondernemersprijs

Kostenbeheersing is een ander belangrijk speerpunt in de bedrijfsvoering van  Bode Scholten. Het bedrijf heeft daaraan dan ook de Ondernemersprijs 2014 van Transport & Logistiek Nederland te danken. Bij de prijsuitreiking van TLN in Hilversum in november is het Zoetermeerse bedrijf gelauwerd als winnaar in de categorie Grote Transportbedrijven.

Scholten: “Het thema dat TLN dit jaar voor de verkiezing hanteerde, sprak ons aan: hoe weten bedrijven zich in deze tijd van tegenwind overeind te houden? We doen veel aan innovatie, kijken continu hoe we kunnen verbeteren en hoe we de efficiency kunnen verhogen om sterk te blijven met tarieven. Dus hebben we ons voor de verkiezing aangemeld. Als de jury ons dan prijst voor de door kostenefficiency gedreven aanpak, dan raak je toch wel vervuld van enige trots. Er is ook veel gebeurd. We zitten nu op min of meer dezelfde omzet als in 2008, maar we verzetten wel 40 procent meer zendingen. Dat lukt alleen door continu te werken aan een strakke planning en innovatief met de markt mee te bewegen. En daarbij hoort ook de inzet van de MAN’s met Euro 6-emissie voor stedelijke distributie.”