07
mei
2015
|
09:00
Europe/Amsterdam

Duurzaamheid gaat verder…

Koninklijke Dekker is al sinds 1885 gevestigd in Den Haag en al die jaren is het bedrijf met zijn tijd mee gegaan. Zo liep Dekker Hout voorop bij de introductie van ecologisch verantwoord FSC-gekeurd hout. Onder de merknaam “Elephant” voert Dekker Hout meer dan 10.000 tuin- en bouwproducten zoals schuttingen, vlonders, kozijnen, deuren, gevelbekleding, plinten en lijsten. Voor het vervoer van al deze producten maakt Dekker Hout gebruik van een vloot van elf trekkende eenheden en het dubbele aantal aan opleggers. 



Verduurzaming

Leo van Oorschot is als operations manager verantwoordelijk voor de logistiek binnen Dekker Hout. “Wij zijn als organisatie momenteel behoorlijk in beweging. De markt voor bouwgerelateerde producten staat de laatste tijd behoorlijk onder druk en daar moeten wij op reageren. Tegelijkertijd werken we ook aan een verdere verduurzaming van onze organisatie en processen. Met de komst van de nieuwe MAN-trucks maken we in feite een dubbele slag, want met Euro 6 rijden we nu met de schoonste trucks die er op de markt zijn. Dat past volledig in onze doelstelling en het sluit aan bij onze FSC-gecertificeerde producten. Daarnaast zorgen de MAN EfficientLine-trucks voor een hogere efficiency. De combinatie van deze eigenschappen gaf de doorslag voor MAN.” 



Ontzorgd

De MAN-trucks werden geleverd door Van Leeuwen Truckservice. “De samenwerking tijdens het proces die leidde tot de aankoop van deze twee trucks was bijzonder prettig. Als eigen vervoerder hebben we een partner nodig die onze vervoersbehoefte begrijpt en waardoor wij ‘ontzorgd’ worden voor wat betreft techniek en onderhoud. Voor deze twee MAN-trekkers is dan ook een compleet reparatie- en onderhoudscontract afgesloten.” 



Comfort

De trekkers zijn voorzien van de luxueuze XLX-slaapcabine, iets wat voor het binnenland werk niet direct noodzakelijk is. “Na overleg met Van Leeuwen Truckservice hebben we deze keuze gemaakt. Het geeft veel meer comfort aan de chauffeurs, het zorgt voor een mooiere uitstraling en bovendien is de verwachte restwaarde fors hoger dan voor een trekker met een kleinere cabine. Argumenten genoeg dus, en de chauffeurs zijn er bijzonder content mee”, aldus Van Oorschot. 



Dekker Hout

Koninklijke Dekker importeert het hout onder andere vanuit haar eigen bossen in Bolivia. Het bedrijf heeft daar grote concessies bos waar gerooid, gezaagd en geproduceerd wordt. De aanvoer vindt plaats via de haven van Rotterdam in containers.