26
maart
2014
|
15:00
Europe/Amsterdam

De Ruiter B.V. kiest voor dikke MAN TGS bouwtruck

“We willen een CO2-footprint opstellen,” zegt de heer De Ruiter, directeur-eigenaar van De Ruiter, “om aan te tonen dat we in een milieuverantwoorde bedrijfsvoering investeren. We verwachten dat opdrachtgevers er in de toekomst vaker om vragen. Daar willen we klaar voor zijn. In die visie past ook de keuze voor een MAN-bouwtruck die voldoet aan Euro 6.”



Haakarmchassis

De nieuwe MAN TGS is voorzien van een haakarminstallatie, waarmee containers makkelijk bij sloopprojecten zijn te plaatsen en ook weer op te pikken. De vrachtauto hoeft dan niet te blijven staan tot de laadbak is gevuld, maar kan direct naar een andere plek rijden om een volle container op te halen. De truck is ook in te zetten bij grondwerkzaamheden en bodemsaneringen. Alle voorzieningen daarvoor zijn aanwezig, zoals de speciale overdruk-unit op het dak van de cabine. Die filtert de aangevoerde lucht en zorgt voor een hogere luchtdruk in de cabine dan erbuiten, om schadelijke stoffen buiten te houden.



Truck met uitstraling

De Ruiter: “MAN-bouwtrucks zijn degelijk en betrouwbaar, maar ook mooi. Het zijn trucks met uitstraling. We hebben hem ook fraai laten aankleden, met onder meer extra lampen. Ook de kosten spelen een rol. Daarbij weten we uit ervaring dat de onderhouds- en reparatiekosten gunstig uitpakken bij MAN.”



Van slopen tot saneren

De Ruiter B.V. is gespecialiseerd in het slopen van gebouwen, de afvoer van sloopmateriaal en in asbest- en bodemsanering. Het bedrijf, dat tien medewerkers telt, heeft in Boven-Leeuwen tevens een milieustraat, waar bedrijven en particulieren sloop- en bouwafval kunnen inleveren. Verder beschikt De Ruiter B.V. over een eigen puinrecyclinginstallatie en worden zand en grind geleverd. Op internet presenteert het bedrijf zich via een site met een toepasselijke naam: www.slopen.com.