19
juli
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Roordink Bedrijfswagens naar finale MAN AG International Service Quality Award 2012

Kennis & vaardigheden toetsen

“Het doel van de MAN AG International Service Quality Award is het nog verder verbeteren van het hoge serviceniveau en het verhogen van de klanttevredenheid”, geeft Paul Doodkorte, Directeur Service van MAN Truck & Bus Nederland, aan. “Deze beide punten hebben de continue aandacht binnen MAN. De medewerkers van MAN-dealers volgen regelmatig trainingen. Niet alleen om op de hoogte te blijven van de laatste technieken, maar ook om het servicetraject geolied te laten verlopen. Met de SQA kunnen servicemedewerkers hun kennis en vaardigheden op een leuke manier met elkaar meten. Alle MAN-dealervestigingen kunnen aan de competitie deelnemen. En de animo is enorm. Van de 1.271 vestigingen wereldwijd namen er dit jaar 637 deel aan de SQA. Uit die enorme respons – meer dan 50 procent – blijkt wel de toewijding van de MAN-dealermedewerkers om topprestaties te leveren.”



Voorbeeld voor  MAN-organisatie


Roordink Bedrijfswagens Zwolle behoort tot de zeer selecte groep bedrijven die dit jaar tot de internationale finale is doorgedrongen. “Een prestatie van formaat”, aldus Doodkorte. “Daarmee is deze vestiging de enige Nederlandse finalist en een voorbeeld voor de MAN-organisatie in Nederland. MAN scherpt voortdurend de servicestandaards aan om klanten van de best mogelijke dienstverlening te voorzien. Met deze prestatie laat Roordink Zwolle zien tot de absolute top te behoren.”



Hoofdprijs op zich

Alle vestigingen die aan de SAQ deelnemen, moeten een team samenstellen van vier medewerkers. Erik Bongers, serviceadviseur bij Roordink Bedrijfswagens Zwolle: “De teamleden moeten werkzaam zijn in verschillende disciplines, zodat het team samen het hele servicetraject vertegenwoordigt. Ons team bestaat uit magazijnmedewerker Joel van Dijk, technicus Cris Westrik, diagnosespecialist Jan Willem Termaaten en ikzelf. In de aanloop naar de finale moesten we drie online voorronden doorlopen waarin we zijn getest op productkennis, het servicetraject en het doorlopen van procedures. De hoogst geklasseerde teams werden vervolgens gebeld door een mystery caller waarbij ze zich van hun beste servicekant moesten laten zien. We vinden het geweldig dat we de finale hebben gehaald. In september drie dagen naar Hannover is supermooi en geweldig interessant. We hopen te winnen en daar gaan we ook voor, maar de finale en het ontmoeten van internationale collega`s zijn eigenlijk al een hoofdprijs op zich.”