07
september
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Raijmakers Someren breidt wagenpark verder uit met 2 zware MAN TGS meerassers


De nieuwe MAN ’s zijn uiteraard van het type TGS, de MAN-lijn die speciaal is ontwikkeld voor toepassing in de bouw, op ondergronden waar tractie een uitdaging kan zijn. Raijmakers zet de nieuwe MAN’s in voor zeer specialistisch betonproductiewerk. Op basis van Raijmakers’ wensenpakket stelde MAN-dealer Zuid in Helmond de trucks volledig samen, verzorgde de totale opbouw en leverde de voertuigen volledig bedrijfsklaar af. “We hebben een vijfassige 49.480 10x4 met 14 kuubs Mulder betonmixeropbouw geconfigureerd en daarnaast een TGS 41.480 8x4 WHS met Putzmeister betonpompmixer met een reikwijdte van 28 meter”, vervolgt Raijmakers.



Zekerheid dankzij vast onderhoudscontract


Net als bij de andere vrachtauto’s heeft Raijmakers het totale onderhoud door middel van een onderhoudscontract voor de periode van tien jaar uitbesteed bij de MAN-dealer. De zware werkzaamheden maken goed onderhoud essentieel. “De dealer heeft de beste kennis van de voertuigen en onze ervaring is dat zij de werkzaamheden snel en correct uitvoeren”, aldus Frans Raijmakers.

“Vier jaar geleden kwamen hier de eerste MAN’s en sindsdien hebben wij bijna alleen nog maar trucks van dit merk er bij gekocht. Nu gaat het om twee mixers, waarvan een met een betonpomp, maar eerder reden hier al langer MAN 8x4 zandwagens, een containerwagen en twee 6x4 TGS 26.440 trekkers met HydroDrive. Deze opleggers staan normaal bij onze betoncentrales in Someren en Beringe en verzorgen het vervoer van zand en grind naar de betoncentrales. Deze trekkers worden ook ingezet voor het transport van korrelmix.”



Raijmakers


Raijmakers heeft naast eigen betoncentrales Someren en Beringe, een bedrijfsonderdeel voor grond- en sloopwerk en richt zich op de verkoop van bouwmaterialen. Verdeeld over al deze bedrijven rijden er in totaal 31 trucks met verschillende opbouwen. Bijna de helft daarvan is inmiddels van het merk MAN.

De technische uitvoering van de MAN’s is afgestemd op de inzet. Het overgrote deel beschikt over een handgeschakelde bak (één truckmixer rijdt met een TipMatic en de ander met ComfortShift – red.), het aantal assen verschilt van 3 tot 5 en de cabines verschillen qua grootte. De trekkers bijvoorbeeld hebben een slaapcabine.