16
april
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

MAN Lion`s Coach past bij kwaliteit van Dalstra

Het 54 jaar oude bedrijf is vooral actief in de drie Noordelijke provincies en behaalt ruim de helft van de omzet met touroperating. Vooral de fietsreizen van Dalstra zijn populair, met name bij 50-plussers. Voor deze reizen is de Lion’s Coach de ideale reiswagen. Vanwege het comfort, maar zeker ook vanwege het feit dat er met gemak een volledig luchtgeremde en luchtgeveerde fietsaanhanger aan gekopppeld kan worden. Dat vraagt nogal wat stevigheid van het chassis en aan die eis voldoet het paradepaardje van MAN ruimschoots.

 

 

 

 

Dalstra Reizen is een duurzaam bedrijf. Doordat de aanvoerlijnen kort zijn – de passagiers komen immers voornamelijk uit Noord Nederland - worden extra kilometers beperkt. Al met een paar uur is men Nederland uit en begint de vakantie. Duurzame kilometers zijn momenteel een actueel onderwerp in de bus- en touringcarindustrie. EEV is de norm waaraan de touringcars voldoen. MAN Lion’s Coach voegt daar een pakket brandstofbesparende maatregelen aan toe, waaronder een TipMatic versnellingsbak en de hypoïde achteras met brandstofbesparende overbrenging. Goed voor het milieu én het rendement per kilometer. Niet voor niets wordt de bus het meest duurzame vervoermiddel voor de vakantie genoemd.

Want al bij vijf personenauto’s loont het de moeite om met de touringcar te gaan. Een andere overweging om voor de MAN Lion’s Coach te kiezen vond Dalstra in het Europese dealernetwerk van MAN. Met touringcars die het hele jaar onderweg zijn is het voor Dalstra een prettige gedachte om op ieder moment, waar dan ook in Europa, een beroep te kunnen doen op de service van MAN. Altijd het juiste aanspreekpunt, zowel voor techniek als interieur. De service en het onderhoud brengt Dalstra overigens onder bij de MAN dealer in Drachten.

 

 

 

 

 

 

Goed luisteren naar de klanten; dat is voor Dalstra Reizen de basis voor een gezond bedrijf. Zit de stoel goed, hoe is het uitzicht, is de bus stil en niet te vergeten: is de chauffeur vriendelijk. De klant stelt eisen aan kwaliteit en die levert Dalstra graag. Dat begint met het opnemen van de telefoon, maar gaat veel verder dan wat voor de klant aan de buitenkant waarneembaar is. De aanwezigheid van EEV milieucertificering, ESP, ABS, ESR en Easy Start is voor de klant zelden de reden om voor ons te kiezen, maar draagt wel bij aan comfort. En dat merkt de klant wel degelijk. Niet voor niets verwelkomt Dalstra Reizen ieder jaar steevast zo’n 1800 trouwe klanten tijdens de informatiedag.