20
februari
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

MAN-dealers voegen Euro 6-truck toe aan demovloot

Met de toevoeging van de Euro 6-trucks aan de demovloot van de MAN-dealers, zet MAN Truck & Bus weer een belangrijke stap voorwaarts: de productie van de Euro 6-modellen draait op volle toeren, de eerste klanten krijgen hun Euro 6-truck afgeleverd en dankzij de demomodellen kan nu iedereen kennismaken met de uiterst efficiënte en hightech motoren van MAN. MAN is een van de eerste fabrikanten die de Euro 6-techniek op grote schaal introduceren.



Geen misverstand

Alle demotrucks zijn van het type TGX en voorzien van een 326 kW (440 pk) of een 353 kW (480 pk) sterke en schone Euro 6-motor. De cabine is in zilvergrijs metallic uitgevoerd, wat zorgt voor een chique uitstraling. Om er geen misverstand over te laten bestaan dat het een Euro 6-truck is, is op de zijkant van de (XLX- of XXL-)cabine een grote ‘6’ geplaatst. De bestickering is door VinyTouch gedaan.

Om de efficiency van de trucks – die voor een groot deel is toe te schrijven aan de Euro 6-motor – verder te vergroten, zijn alle demomodellen uitgerust met het EfficientLine-pakket. Dat bestaat uit onder meer een geoptimaliseerde aandrijflijn, verbeterde aerodynamica en toepassing van de uitschakelbare luchtcompressor.



MAN TeleMatics

Tot de uitrusting van iedere demotruck behoort ook MAN TeleMatics. Met deze tool kunnen allerlei gegevens – zoals het brandstofverbruik en de onderhoudstaat van componenten als de motor en de remmen – voortdurend in de gaten worden gehouden. Hierdoor kan een ondernemer zijn truck als het ware ‘bewaken’ en op de ontwikkelingen inspelen met het onderhoud. Samen met de Euro 6-techniek die het brandstofverbruik beperkt, brengt MAN TeleMatics de Total Cost of Ownership (TCO) omlaag.