27
juni
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

European Transport Services Rotterdam start met 15 nieuwe MAN trekkers

ETS gaat zich vooralsnog richten op het dedicated containervervoer voor Eimskip. IJslands wereldwijd opererende grootste rederij, die wekelijks vele reefercontainers vol vis naar Rotterdam vervoert. Van Lingen, directeur ETS: “Bij Eimskip bestond een duidelijke behoefte aan deze manier van transport. Deels heeft dat te maken met een capaciteitsgarantie en deels met een kwaliteitswaarborg. Deze vijftien MAN TGX trekkers met onze eigen, streng geselecteerde chauffeurs zijn daar het passende antwoord op. Maar er blijft altijd ruimte voor derden. Als zelfstandig transportbedrijf hebben wij met Eimskip een partnerschap, waarbij gekeken is naar de wensen die zij op wegtransportgebied hebben. Wij zijn ook gevestigd in het Eimskip-pand, waardoor lijnen kort zijn en er sprake is van een optimale planning en communicatie. Net als met deze reder hebben wij met MAN een duidelijk business-partnerschap getroffen. Binnen onze all-in deal is afgesproken dat zij zorgen voor het jongste materieel, om op die manier stilstand tot een absoluut minimum te beperken en verder verzorgen zij de totale service.”


Alle ETS MAN-trekkers hebben een schone en zuinige Euro5 dieselmotor met TipMatic versnellingsbak en een PTO. Deze drijft een op de truck geplaatste TRS PowerUnit aan en verzorgt daarmee de elektrische voeding van de koelinstallatie. Zo kan voor het transport van de 40 foot containers door de Benelux, Frankrijk en Duitsland volstaan worden met een (voorlopig nog gehuurd) regulier 3-assig containerchassis. Afhankelijk van het  containergewicht gaat er een 3- of 2-assige MAN-trekker  om overschrijding van de aslast te voorkomen. Een deel van deze nieuwe trekkers staat in de kleuren van Eimskip.



ETS

Ron van Lingen tot slot: “Wij starten nu met deze activiteit, maar zullen ons de komende tijd verder verbreden. Daarmee wordt ETS een veelzijdig en competitief transportbedrijf met meerdere opdrachtgevers en andere vormen van conventioneel vervoer. Op de middellange termijn sluit ik groei naar een fullsize transportbedrijf met diverse specialismen zeker niet uit.”