Leusden,
25
september
2020
|
09:00
Europe/Amsterdam

Eerste nieuwe MAN TGX voor G. van den Brink

  • Trouwe klant overtuigd van compleet nieuw model

Familiebedrijf G. van den Brink uit Nijkerkerveen is een van de eerste die een nieuwe generatie MAN TGX in ontvangst mocht nemen. Het gaat om een TGX 18.470 trekker met de grootste GX-cabine die ingezet gaat worden in nationale distributie, één van de specialiteiten van Van den Brink. De nieuwe MAN werd geleverd door dealer Roordink Bedrijfswagens, een vaste leverancier van deze vervoerder.

Bij Van den Brink vormt nu de derde generatie de directie van het bedrijf; generatie vier loopt zich al warm. “Aan het begin van deze eeuw zijn we ons gaan bezighouden met het stukgoedvervoer waar we nu groot in zijn. Voor die tijd reden we voornamelijk vee”, legt Gert van den Brink uit. “In die tijd kwam bij ons ook MAN in beeld. We reden ook met andere merken, maar MAN maakte van meet af aan de gewenste indruk. Het merk is sindsdien altijd een belangrijke steunpilaar van ons wagenpark gebleven”, zegt Van den Brink. 

Twee per jaar

Met Roordink’s verkoopadviseur Jan van den Berg rekent Van den Brink uit dat hij al bijna twee decennia lang gemiddeld twee nieuwe MAN’s per jaar aanschaft. “We hebben nu een wagenpark van zeventien voertuigen. Die zetten we voor het merendeel nationaal in, maar we rijden ook Benelux en in de Duitse grensstreek. Ander vast werk betreft het rijden met containers, en die gaan dan wel eens verder Europa in.” In elk geval is er sprake van een intensieve inzet, en dit noopte Van den Brink andermaal om met dealer Roordink een reparatie- & onderhoudscontract af te sluiten. Bij het bedrijf uit Nijkerkerveen worden de brandstof verbruiken nauwkeurig bijgehouden. “Daarbij zien we dat MAN zich de afgelopen jaren keer op keer heeft verbeterd. Het is te vroeg om al iets over deze nieuwe truck te zeggen, maar wanneer deze de lijn doortrekt met onze huidige MAN’s, dan staan ons goede tijden te wachten.“

Veel nieuwigheden

Gert van den Brink hoeft niet lang na te denken wanneer we hem vragen naar wat hij van de nieuwe MAN denkt. “Deze truck heeft heel veel nieuwe techniek meegekregen. Zo mogelijk is er nog beter nagedacht om het de chauffeur zo aangenaam mogelijk te maken. Dit zien we terug in het luxe bed, de grote koelkast en de airco climatronic met geïntegreerde standairco. Tal van elektronische systemen, zoals adaptive cruise control met stop and go, efficiënt cruise, lane return assist en het nieuwe LCS-systeem met de dodehoekassistent, diesignalen geeft in de A-stijlen van de truck,wanneer er een object in de dode hoek of zich naast het voertuig bevinden vergroten de veiligheid”, zegt Van den Brink, die bijval krijgt van zijn chauffeur: “De cabine is lekker groot en de ruimte is nog beter ingedeeld. Ook het hypermoderne virtuele dashboard met groot navigatiescherm is erg mooi.” In samenspraak met Roordink Bedrijfswagens is de nieuwe TGX van een extra LED lampenset voorzien en van een bijpassende zonneklep, voor een maximale uitstraling. De nieuwe MAN gaat 24 uur per dag, vijf dagen per week ingezet worden op routes tussen Noord- en Zuid-Nederland waar dagelijks meerdere adressen bediend worden. Daarvoor is de MAN gekoppeld aan een nieuwe trailer die is voorzien van een gestuurde as en die over een schuifdak beschikt. “Geen dag zal hetzelfde zijn”, verzekert Gert van den Brink zijn chauffeur.