24
juni
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Amerongen Kamphuis B.V. schakelt op naar MAN Euro 6

“Omdat wij acht tot tien jaar met een truck rijden en daarnaast willen investeren in de meest actuele Euro-norm, hebben wij nu al geïnvesteerd in Euro 6”, aldus directeur Jan Kamphuis. “Dit levert naast de lagere CO2 uitstoot direct een besparing op in de tol voor onder andere Zwitserland en Oostenrijk; Duitsland volgt naar verwachting volgend jaar met een Euro 6-regeling. Duurzaamheid en kostenbesparingen gaan dan hand in hand.” 



Gunstig verbruik

Amerongen Kamphuis B.V. heeft de laatste jaren prima ervaringen met MAN. Het wagenpark telt momenteel achttien trucks van dit merk. “Vorig jaar hebben we nog een aantal MAN Euro 5-trucks aangeschaft. Het brandstofverbruik daarvan pakt gunstig uit. Bovendien hebben we tot dusver geen technische problemen. Eerder dit jaar hadden we een week lang een MAN Euro 6-demotrekker van dealer Roordink Bedrijfswagens in onze vloot. Die liet een forse besparing zien ten opzichte van de bestaande Euro 5 en EEV-voertuigen.”



Groot wagenpark

Elke besparing op brandstof, hoe klein ook, levert Amerongen Kamphuis B.V. groot kostenvoordeel op. Het bedrijf heeft immers een wagenpark van meer dan honderd trucks die nagenoeg dagelijks op weg zijn in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije, Tsjechië en Scandinavië. Kamphuis: “Brandstofverbruik is voor ons dus heel belangrijk, maar ook de betrouwbaarheid is van groot belang. Hoe minder stilstand, hoe beter. Helemaal in het geconditioneerd vervoer waarin wij zijn gespecialiseerd.” 



Groupage

Amerongen Kamphuis B.V. rijdt hoofdzakelijk voor producenten van levensmiddelen en voor handelsbedrijven. Het bedrijf richt zich vooral op groupage. De kracht ligt in de bundeling van kleine en grotere zendingen die bestemd zijn voor één ontvanger. Het gaat om diverse artikelen. Dagelijks worden vis, vlees, groente, gebak, patates frites en andere aardappelproducten vervoerd. In de markt van `Just-In-Time`-leveringen is Amerongen Kamphuis B.V. een van de grotere spelers. Het bieden van totaaloplossingen voor zowel de verlader als de afnemer staat centraal. Innovatie en samenwerking zijn daarbij een continu streven.

In Barneveld beschikt de transporteur over twee eigen warehouses: een koel-/ vrieshuis met een capaciteit van 4.500 palletplaatsen en een droge opslag met een capaciteit van 4.000 palletplaatsen.