03
september
2014
|
12:00
Europe/Amsterdam

Alleskunner voor Van Dorresteijn B.V.

“We hebben bewust gekozen voor een 6x6 WS en niet voor een 8x6 WS. Door de kleinere draaicirkel beschadigen we geen omliggende trottoirs of ander straatwerk. Het wide spread-tandemstel zorgt in combinatie met het relatief lage eigen gewicht van de truck voor 5.000 kg extra laadvermogen”, aldus Raymond van Dorresteijn, directeur van het gelijknamige bedrijf. De truck wordt gebruikt voor het vervoer van diverse soorten grond, groenafval en bodemverbeteraars.



Nog veelzijdiger

Om de MAN-truck nog veelzijdiger te maken, koos Van Dorresteijn voor banden die tussen straat- en terreinbanden in zitten. “Als het nodig is, rijden we een flinke afstand naar een klus, om daar vervolgens buiten de verharde weg ons werk te doen. Vanwege de Euro 6-motor hoeven we ons geen zorgen te maken over milieuzones, we mogen met deze truck eigenlijk overal komen”, aldus Van Dorresteijn. “En de zeswielaandrijving zorgt ervoor dat we niet gauw vast komen te staan.” Als persoonlijke touch liet Van Dorresteijn het chassis rood spuiten. “Dat is een onderdeel van onze huisstijl.”



Meer gemak voor chauffeur

Voor het gemak van de chauffeur koos Van Dorresteijn voor een haakarm-systeem om de laadbakken op- en af te zetten. “De chauffeur kan dan in de cabine blijven zitten. Dat verhoogt ook de veiligheid. Airconditioning en de innovatieve, automatische MAN TipMatic-transmissie dragen ook bij aan het prettige werkklimaat voor de chauffeur”, aldus Van Dorresteijn.

De keuze voor de betrouwbare MAN TGS was snel gemaakt: “MAN is een van de weinige merken die een truck aanbiedt die aan onze wensen voldoet. De verhouding van de TCO en kwaliteit is ook dik in orde. Bovendien hebben wij een uitstekende relatie met MAN-dealer Roordink in Barneveld”, besluit Van Dorresteijn.